Cuma, Kasım 02, 2007

Annemin Çocukluğundan Bir Tat: Lokum Kıstırması

Daha önce Kiss the Girls'ü izlediğimi hatırlamıyorum. Ancak yıllar önce Sami'nin bahsettiğini ve beğendiğini biliyorum.

Annem geçenlerde İstanbul'a geldiğinde -evde de televizyon bulundurmadığımdan dolayı- birlikte izleme şansı bulduk. Annemle bir gece önce başka bir filmi ancak yarısına kadar izleyebilmiştik. Hoşlanmamıştı ve sıkılınca bırakmıştı.

Kiss the Girls'i izlediğimiz akşam, çay yapmaya karar verdik. Hali ile de yanında ne istediğini sordum. Birkaç akşam evvel de benzer bir sorumun cevabı olarak söylediği lokum isteğini dile getirdi. Hemen dışarı çıktım ve eve lokumlar ile geldim.

Birlikte çay içerek, lokumları bisküvi arasına sıkıştırarak filmi tamamladık. Filmi çok beğendi...

Annem iki bisküvi arasına, bir sade lokumu kıstırarak yemeği seviyor. Bu her gün yenilecek bir şey değil: Sadece eski günleri anmak istediğinde; güzel geçmiş günleri hatırladığında; o günlerden bir tat araması...

Belki yıllar sonra, böyle bir arzu ile Ülker Dido, Magnum Essence Dark, Eti Finger... arayacağım.

Hiç yorum yok: