Pazartesi, Aralık 12, 2005

ve 2005'in 50. Haftası

Kırkdokuzuncu hafta İstanbul-Kırklareli arasında geçti. Tabii ki yapmayı planladığım işleri aksattı. Biraz yoruldum, çokça da dinlendim. :)

  • Filmlerden Liderlik Dersleri kitabından istediğim sonucu alamayacağım. Şöyle bir şablon sunulsa idi ne güzel olurdu: Liderlik Özellikleri. Ben de izlediğim diğer filmleri bu şablona göre işaretler koyar, blogta yayınlardım.
  • Sonra Aklıma Robert H. Rosen'in İnsan Yönetimi kitabı geldi. Burada ayrı ayrı bir sürü liderlik özelliğinden bahsediliyordu. Buradan bir liste çıkarsam diye düşünüyordum ki...
  • Anladım. Her liderin farklı nitelikleri var. Ve bazen sadece tek bir özellik, o kişiyi önümüze lider olarak koyabiliyor. Tarih bazen komedi olarak yazılıyor.
Şimdi yapılacak şey zorlaştı. Her bir filmi ayrı ayrı değerlendirmek. Bazen doğal olarak diğer filmlere göndermeler olacak ama genel bir liderlikten bahsetmek söz konusu olmayacak.

Zeka gibi bir şey liderlik, çoklu.

Howard Gardner'in güzel kitabı "Zihin Çerçeveleri" ile hayatıma giren "Çoklu Zeka Kuramı", bir başka ilgi alanımı çeşitledi: Çoklu Lider Tipleri.

Tamam, kabul ediyorum. Bunun üzerinde çok durdular. Ne bileyim, bir umut işte: Belki "Genel Görecelik Teorisi" gibi "Genel Liderlik Teorisi"nden dem vuracaktık.

Gardner'in bir başka kitabı ise: Zihniyetleri Değiştirmek. MESS basmış.
Geçen hafta bununla uğraştım. Kitabın alt başlığı şöyle: Kendimizin ve Başkalarının Zihniyeti Değiştirmenin Sanatı ve Bilimi. Bu ayrı bir yazının konusu.

Yazılacak şeyler çoğaldı.
  1. Liderlik Dersleri Kitaplarının yazıları
  2. Zihniyetleri Değiştirmek için bir yazı
  3. Müzik Terapi için bir yazı.
  4. Halit Ayarcı için bir yazı :) [Bu yazıyı biraz daha erteleyeceğim, galiba. En azından Fatih, "Saatleri Ayarlama Enstitüsü"nü okuyuncuya kadar ... ]

1 yorum:

Fatih OKUR dedi ki...

Daha önce birçok defa ismini duyduğum bu kitabı artık almalı ve okumalıyım.